Livet med hästtokigt barn.

 Jag var motståndare till att mina barn skulle börja med hästar. Jag vet hur mycket tid det tar och jag som ogillar att frysa såg verkligen inte fram emot att tillbringa en massa tid i kalla stall, kalla ridhus eller utomhus mitt i vintern. 
 
Men så började mittersta skolan och hamnade i samma klass som en tjej som levde för hästar. Så till den grad att hon nu vid 17-års ålder rider i eliten! 
 
Första gången hon hälsade på hos denna tjej sätt hon på en ponny för första gången. Nästa dag hoppade hon sina första hinder.
 
Då det blev ridskola redan några veckor efter. Eftersom ridskolans ponnyer tillhör den större sorten krävdes stor inblandning av mig som förälder. 
 
Sommaren 2009 när hon var knappt 10 år fick hon chansen att ha sommarhäst. Fina Pärlan en gammal travare på dryga 160cm. 
I samma veva skulle Pärlans ägare börja rida in sin unghäst. Så dottern fick hänga på och vara den första som satt på honom och spenderade en hel del tid uppe på ryggen i starten.
 
 
AA Ciaro
 
Sedan rullade det på
 
JaTack började hon rida ett par år senare och sedan blev det även Astra i samma stall eftersom JaTack fick en hovbensfraktur.
I samma veva så började även lillan att intressera sig för hästar och som tur var så finna lilla Linusi stallet i Käckis.
 
Ridklubben kändes inte kul längre för mittersta så då tog hon paus ett tag för att sedan börja om hösten 2015. Veckan efter fick hon ytterligare en ponny att rida - Bralle.
 
Så nu är det JaTack och Bralle som gäller + ridskolan
 
Lillan rider sporadiskt på JaTack och Bralle
 
 
 
 
Så jag har frusit mycket genom åren och mycket arbete är det, men det har även gett mycket och det finns ju fördelat med att lära sig ta hand om och hantera stora djur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0