Att leva med kronisk värk

Jag vet inte när jag började ha ont i lederna, men det har ändå funkat ganska bra. Värken har inte varit så långvarig och flyttat runt i kroppen. För snart 16 år sedan kom den alltid närvarande huvudvärken och den finns kvar än och jag kan leva med den utan att den påverkar mitt dagliga liv.
 
Senaste två åren har mina SI-leder börjat spöka, mestadels den vänstra och ibland läser den ihop och trycker på någon nerv och det får mig att gråta av smärtan. 
Ändå har jag det bra. Jag klarar mig utan värktabletter, jag klarar av att arbeta heltid och jag orkar ofta med min fritid. De som lider mest är väl familjen - i perioder har jag svårt att orka med att ta hand om saker här hemma. Städa, tvätta och sådant som jag i mångt och mycket väljer bort när jag mår som sämst. Jag orkar sällan med att vara social.
 
Huvudvärken beror på att ett blodkärl ligger mot en nerv inne i huvudet och det kommer jag inte att göra något åt 😉 ledverken hittar de ingen bakomliggande orsak till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0