Hektisk söndag

Som sagt var så blev det en tur till skogen med Kårry i förmiddags, hem och byta termobyxor mot jeans och i väg till kyrkan för gudstjänst.
Väl hemma startade jag en omgång tvätt och  bytte till stallkläder och vi drog till stallet. Tog Kårry på en sväng i skogen även där innan jag tog tag i mina stallsysslor som består av mockningen i hagen, göra iordning foder och fylla termobaren i hagen.
 
Under tiden som dottern red sätt jag uppe i kafeterian och passade på att slappna av lite.
 
Hemma vid tre och satte en deg till saffransbröd, hängde tvätten och blandade en brödmix till Bananbröd som ändå skulle göras någon gång.
Tittade på SM-finalen i hoppning och såg Piteå ridklubb ta femteplats och sjätteplats :-) bland juniorerna.
 
Klippte klorna på hunden och borstade igenom pälsen innan jag fixade middagen.
 
Nu är saffransbullarna bakade, blev även ett gång lussekatter och nu återstår bara att plocka undan i köket och paketera bullarna innan det är dags att sova.
 
Jag ska ju jobba i morgon!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0