Kryssar fåglar

Åkte till Jävre för att fira Billy som spenderar födelsedagen i husvagnen. Tänkte att någon ny fågel för året borde det väl bli. Ett gäng storskrakar var den nya årsnya, men trots allt så är det ytterligare en art i protokollet. Det kommer ju inte bli några 800 arter precis, men jag hoppas komma upp i 100 arter under året. Om jag bara kommer mig ut några svängar i vår och sommar så borde jag lyckas. Har ju inte sett så många småfåglar än och inga skogshöns, rovfåglar är inte heller många, så jag hoppas på lite tur.
Sedan önskar jag ju att få se den där gråspetten också, den har lyckats hålla sig undan i ett par år. Det skulle bli en ny art för mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0