Det kunde vara bättre

Jag skulle vilja lägga ut en vacker bild på gnistrande hav och soligt väder.
 
 
Verkligheten är dock en annan. Jag har underställ och en massa kläder på och sitter inomhus och tittar ut på det gråtegniga vädret. 
 
Egentligen är det väl ungefär som jag känner mig. Grå, trist och regnig.
 
Försöker hitta de positiva sakerna, men just nu är det svårt.
Det negativa staplas liksom på hög.
 
Positivt:
Det jag planterat på friland blir vattnat.
Jag får regnvatten att vattna plantorna i växthuset.
Jag slipper smörja in ansiktet med solkräm för att få så små pigmentfläckar som möjligt.
Jag har välbesökt fågelmatning.
 
Sedan är jag så klart tacksam över att jag har ett hus att bo i, elektricitet, mat, rinnande rent vatten och allt det där. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0