Blåbär i kubik

I lördags när jag kom hem efter en fotbollsdag kom mamma förbi med fem liter blåbär. Det var ju jättebra (de var från min far), men de var ju plockade med bärplockare och så ledes fulla med skräp och något mosiga.

Till råga på allt har syrran kört på påsen med rullstolen, så det var ännu mosigare.

Jag lyckades rensa tre liter igår och har bara kvar två liter att rensa, men det är så segt att rensa blåbär. När jag plockar själv plockar jag ett och ett bär och tar till och med bort den lilla pinnen innan jag stoppar bäret i hinken - tidsödande - visst, men jag slipper rensa bären sen. Rensa bär är värre än att plocka dem tycker jag.


Missa inte MIN tävling


Innehåll: hemligt - men en och annan grej presenteras eftersom!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0