Det börjar vara över

Säsongens odlande börjar sjunga på sista versen.
 
 
Denna bild sammanfattar ungefär resultatet av årets odlingssäsong.
 
Höstsådde palsternacka och en(!) kom upp - sådde rädisa i stället och visst några kom upp, men de blev bara blad som åts upp av något!
 
 
 
Här sattes morötter - inte en enda blev det något av.
 
Potatisen gick vi ett par kilo så det gav ju mer än vad jag satte.
 
 
Vitlöken har inte heller övertygat. Har hittat tre stycken och en av dem är också äten av något. Jag blir så ledsen.
 
Salladen har växt och vi får tomater så vi klarar oss ett tag. Chiliplantorna levererar som vanligt, men inga frukter har mognat än.
 
Sämsta äppelåret på länge har jag också - det beror en del på att jag beskar träden kraftigt förra året.
 
Frysen är proppfull med bär och sylt har vi så vi klarar oss i minst ett år framåt. Det gäller att vara tacksam för det lilla!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0